divendres, 5 d’agost de 2011

Color per a exteriors: colors meditarranis costaners

Aquesta setmana vaig visitar Vilassar de Mar. Sempre m'han agradat les viles de la nostra costa catalana i reconec que tinc debilitat per les cases aquelles d'estiueig de principis del segle passat. Fa un any em vaig començar a immergir al món del color i vaig fer el salt  que feia anys desitjava fer, de la mà de la pintora Marina Berdalet.



Vaig aprendre a crear atmosferes diverses en Espais Interiors, amb na Kate Smith. I en contacte amb Consultores de Color d'arreu del món, vaig descobrir com a altres països treballen el color pels espais arquitectònics exteriors. I em fascina.

I em va fascinar passejar per Vilassar i descobrir un plegat de cases embellides amb colors preciosos a les façanes. Sort de dur un Android, ja que no havia pensat a agafar la cam. I em vaig dedicar a fer fotos de façanes a tort i a dret. En tinc prou per començar una sèrie sobre els colors arqitectònics emprats als pobles de la  Catalunya costanera, lluminosos i càlids com la mar que els bressa.Per a començar, he triat aquest edifici,  que segons el què he trobat, s'anomena  Ca l'Amat, d'autor desconegut.


Isabel de Yzaguirre, 2011.

Com podeu veure pels  arcs, i em corrobora la Wikipèdia, es tracta d'un edifici del s. XIX, d'estil neoàrab (historicista, per tant) en el qual destaca la decoració amb esgrafiats i ceràmica.



Isabel de Yzaguirre, 2011

Ho observem en els alicatats al voltant de porta i finestres, tan característics de l'art islàmic, en la decoració d'arcs i frisos  i en els seu ric cromatisme. Si el voleu visitar, es troba al Carrer de Sant Joan, n. 52.


Heus ací els colors presents en aquesta façana:

Paleta de colors realitzada per La Colorista

Com podeu veure, els colors són lluminosos, relacionats amb el seu entorn marí. Al mateix temps són molt presents a les paletes de colors típiques del Modernisme Català, pel què vaig observant.

Seguiré extraient més paletes de colors de les cases que vaig fotografiar. Vilassar de Mar n'està curulla!
I faré un post dedicat a portes i finestres, no perquè tinguin relació amb el color, sinó perquè en vaig trobar un munt que em van fascinar. Per mostra, una a la vora de la quan vaig deixar testimoni del meu pas per aquest poble.


IdY, La Colorista.

Si necessiteu renovar els colors exteriors de casa vostra, no dubteu a consultar-me. Informeu-vos sense compromís, us atendré gustosament!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada